skip to main |
skip to sidebar
«Δεν υπάρχει σάλιο στα ταμεία» φώναξε με απόγνωση πριν από λίγες μέρες ο αρμόδιος υπουργός, Α. Λοβέρδος, και η φράση του έγινε το σλόγκαν των ημερών. Πώς να υπάρχει «σάλιο» όταν οι κυβερνήσεις, χρόνια τώρα, δεν διαθέτουν την πολιτική βούληση για να εισπράξουν από τους μεγαλοεπιχειρηματίες τις οφειλόμενες εισφορές;
H Βίλλα Ραπτόπουλου στη Θεσσαλονίκη, όπου έγινε η δεξίωση του γάμου-υπερπαραγωγής του κουμπάρου του, Μάκη Τριανταφυλλόπουλου.
Είναι κοινό μυστικό ότι όσο καλύτερες προσβάσεις έχει ένας επιχειρηματίας, τόσο καλύτερες ρυθμίσεις μπορεί να κάνει, για να μην πληρώνει, αξιοποιώντας τα παράθυρα των νόμων που υπάρχουν ακριβώς για αυτές τις περιπτώσεις.
Η «Κ.Ε.» παρουσιάζει σήμερα μία χαρακτηριστική περίπτωση επιχειρηματία, το όνομα του οποίου φιγουράρει για χρόνια στις λίστες με τους μεγαλύτερους οφειλέτες του ΙΚΑ, ανάμεσα σε εκείνα που έχουν φέρει το ασφαλιστικό ταμείο στο γνωστό αδιέξοδο.
Ο ιδιοκτήτης της Express Service, Γιάννης Ραπτόπουλος, που διαθέτει ισχυρές πολιτικές φιλίες, διάγει βίο πολυτελή και χρηματοδοτεί εκδηλώσεις της νομαρχίας (η οποία είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο των επιχειρήσεών του) αν και οφείλει στο ΙΚΑ περισσότερα από 40 εκατομμύρια ευρώ.
Το 1997, μάλιστα, έγινε για ένα σύντομο διάστημα και εκδότης, προσφέροντας 1,2 δισ. δραχμές για να αποκτήσει τις εφημερίδες «Μακεδονία» και «Θεσσαλονίκη» από το χρεοκοπημένο συγκρότημα Βελλίδη.
Το 2000, εξαιτίας της άρνησής του να πληρώσει φόρους, τιμωρήθηκε με βαριά πρόστιμα από το υπουργείο Οικονομικών. Ο πρώην υπ. Ανάπτυξης, Ν. Χριστοδουλάκης, είχε δηλώσει στην «Κ.Ε.»: «Είχαμε διαπιστώσει πολλές παρανομίες με την ασφαλιστική της Express Service. Είχαμε επιβάλει και πρόστιμα. Θυμάμαι ότι είχαμε για καιρό φασαρίες, διότι δεν επιδείκνυαν καμία διάθεση συμμόρφωσης με το νόμο».
Στις 18-10-2001 η τότε υφυπουργός Ανάπτυξης, Μιλένα Αποστολάκη, ύστερα από ελέγχους στην ασφαλιστική επιχείρηση, αποφάσισε την οριστική ανάκληση της άδειας λειτουργίας.
Ο Γ. Ραπτόπουλος προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας να ακυρωθούν οι αποφάσεις της. Η Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, όμως, απέρριψε ως αβάσιμο το αίτημά του. Κι ενώ η εταιρεία όδευε προς αναστολή λειτουργίας, γίνεται ανασχηματισμός και οι Ν. Χριστοδουλάκης και Μ. Αποστολάκη αλλάζουν. Ο πρώτος πηγαίνει στο υπουργείο Οικονομίας και η δεύτερη στο Εκτελεστικό Γραφείο του ΠΑΣΟΚ. Στο υπουργείο Ανάπτυξης πηγαίνει ο Α. Τσοχατζόπουλος (τον οποίο στη Θεσσαλονίκη θεωρούν φίλο του Γ. Ραπτόπουλου) με υφυπουργό τον Χρ. Θεοδώρου (που απομακρύνθηκε από την κυβέρνηση το 2003, μετά από καταγγελίες για χρηματισμό του γαμπρού του, ο οποίος ήταν στενός συνεργάτης του).
Το υπουργείο αποφάσισε τότε την αναστολή της απόφασης της προηγούμενης ηγεσίας. Τη νέα απόφαση υπέγραψε ο Χρ. Θεοδώρου. Η Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Συλλόγων μίλησε, τότε, για έλλειψη σεβασμού στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Την περίοδο διακυβέρνησης Ν.Δ. οι οφειλές της Express Service αυξήθηκαν, παρ' ότι νέα έσοδα προστέθηκαν από τη συνεργασία που πέτυχε με την Αγροτική Ασφαλιστική.
Την περασμένη χρονιά ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Ευρ. Στυλιανίδης, κατηγορήθηκε από την αξιωματική αντιπολίτευση ότι με αιφνίδια τροπολογία που πέρασε προεκλογικά, επιχείρησε να δημιουργήσει «μονοπώλιο υπέρ της Express Service».
Σήμερα ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Π. Ψωμιάδης, που έχει την ευθύνη επίβλεψης της εταιρείας, δηλώνει ότι δεν γνωρίζει τίποτα για τις οφειλές. Ο αρμόδιος αντινομάρχης δηλώνει στην «Κ.Ε.» ότι δεν έχει καμία ενημέρωση από το ΙΚΑ, παρ' ότι «μας στέλνουν καθημερινά ενημέρωση για τις εταιρείες που έχουν χρέη».
Ο Π. Ψωμιάδης παραδέχεται ότι μετακινείται με ελικόπτερα της Express Service, η οποία είναι χορηγός και σε εκδηλώσεις του, ωστόσο «άλλοι είναι οι πολιτικοί φίλοι του Γ. Ραπτόπουλου. Εγώ ένα "γεια" έχω μαζί του» δηλώνει. Προφανώς κάποιοι έχουν κάτι παραπάνω.
Της ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΣΙΟΥΤΗ